Over 3 weken alweer thuis…… - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Karin Heuvel - WaarBenJij.nu Over 3 weken alweer thuis…… - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Karin Heuvel - WaarBenJij.nu

Over 3 weken alweer thuis……

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Het is best raar, de tijd gaat zo snel, over 3 weken ben ik alweer thuis. Deze week verliep eigenlijk heerlijk rustig en een hoop gedaan. Maandag heb ik heel erg veel met de kinderen gedaan omdat mijn Miss de klas uitgeroepen werd, zo had ik ineens drie van de vier onderdelen, het ging prima, maar het was wel even aanpoten geblazen en de roulatie moest ook door blijven gaan. Ook ben ik vandaag begonnen met de Vaderdag cadeaus, het worden monstertje al lijken het meer kikker omdat ik de tanden weglaat en het griezelige vervang door hartjes papier zodat het echt een Vaderdag cadeau is. Dinsdag heb ik de cadeaus afgemaakt met de leerlingen. In het gastgezin houden we ons goed aan de regels zelf zo erg dat de communicatie als Kaylee uit trainen komt via het raam naar buiten gaat en per app….. Heel raar maar ik ben voor 22.00 in mijn kamer, hun hun zin en wij kunnen toch nog even doorkletsen zonder dat hun het horen ;)
Woensdag avond wilde ik er even lekker op uit en we zijn lekker onze eerste avondwandeling gaan maken, mooie foto´s gemaakt en lekker de omgeving verder ontdekt. Zo kwamen we ook bij de Cleeve hills die we nog steeds willen bezoeken en we hebben nu een weggetje die we waarschijnlijk in kunnen, maar of we helemaal naar boven kunnen?! Op donderdag hebben we eigenlijk niet heel erg veel gedaan, op het kijken van filmpjes na en dan vooral ons eigen filmpje van het ID festival. En vandaag een week na ons akkefietje, waren ze tot 23.30 aan het klussen boven, ik heb nog even zitten denken of ik nu zal gaan schreeuwen en ga doen net als zij vorige week…. Maar om de goede vrede te bewaren doe ik dat bij nader inzien toch maar niet. Op vrijdag heb ik alle Vaderdag cadeautjes ingepakt en een kaart gemaakt met de kinderen. Ook hebben we nog even met onze docent Guus geskypt, dit was erg gezellig. Uit school was het heel erg raar, ik maakte deze wandeling vandaag alleen, want Kaylee was al weg, ze werd namelijk opgehaald voor haar waterpolotoernooi van dit weekend. Zo dus het hele weekend alleen….
Vrijdag avond kwam het gastgezin pas om 19.00 thuis en hebben we Indisch gehaald en natuurlijk Oranje gekeken, ik zat er klaar voor oranje shirt aan en juichen maar, en dat lukte 5x zelfs we hebben onze revanche zeker goed benut. De gastvader was ook super trots op ons landje een goed potje voetbal zei hij. De sfeer is echt goed en daar ben ik blij om. Vanochtend ging de gastvader weg voor een dagje cricket, ik heb onze kamers opgeruimd en veel leuke dingen met de meiden gedaan, ook heb ik gezellig even met thuis zitten Skypen. Nu is het hier alweer acht uur en gaan de meiden naar bed. De gastmoeder gaat haar man zo ophalen bij het station en ik pas op de kinderen, hopelijk gedragen ze zich een beetje.

Tot over 21 daagjes allemaal!
Hele dikke kus - X -

  • 16 Juni 2014 - 20:36

    Kathleen Van Dalen:

    Die gastouders boffen maar met zulke betrouwbare professionele oppassen ;-)

    Ben trots op hoe jullie het tij weer gekeerd hebben! Met druk en tegenslag omgaan: Goed!


  • 18 Juni 2014 - 09:53

    Anja Demoed:

    Zo ik ben weer helemaal op de hoogte, nou dames ik vind het superknap hoe jullie dit allemaal oplossen en organiseren. Veel plezier nog van de week en vanavond hup hup voor Holland xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Lieve groet vanuit Cheltenham

Zo, ik ben nu alweer een grote week in Cheltenham.
In deze week heb ik veel meegemaakt, het begon op het vliegveld…. Wanneer je met Kayl reizen ben gebeurt er altijd wel iets, ID kwijt bij de laatste controle. We vonden hem en konden met het laatste busje mee naar ons vliegtuig. Best spannend voor het eerst vliegen, maar naar een voorspoedige reis van 45 minuten zijn we aangekomen op Birmingham. Op het vliegveld onze bagage ophalen en door met de bus naar Cheltenham Spa. Op Cheltenham Spa ons gastgezin gebeld die ons kwam ophalen.... 10 minuten later ontmoette we Seth, Willow (9) en Sienna (5). Onze gastmoeder Lisa, was thuis omdat haar ouders er waren en wij dus direct voorgesteld konden worden. Het eerste probleem ontstond al snel, ze hebben in Engeland andere stopcontacten en zodoende op naar de winkel. Tussenblokje in de pocket, telefoon in de oplader. Verder een prima eerste dag gehad, op maandag 5 mei was het Bank Holiday en zijn we naar de Car Boot sale geweest, echt Engels, je kunt dit vergelijken met kleedje zitten alleen verkoop je dan vanuit de achterbak van de auto. De kinderen zijn erg vroeg wakker en dat is even wennen, regelmatig hoor je om 5 uur de eerste al. Maar na een paar dagen went dat en slaap je er doorheen of draai je je nog een keer om. Op stage heb ik het heel erg naar mijn zin, wel zijn het andere dagen dan dat ik gewent was in Nederland. Ze gaan hier van 8.50 tot 15.15 naar school met een uur lunch pauze, de onderwijsassistenten gaan direct om 15.15 uur naar huis. In ons eerste weekend zijn we lekker naar het centrum van Cheltenham gelopen wat 30 minuten verder op is, je raad het al…. de koffer is direct aangevuld.
Nu lekker genieten van alles hier en ik laat snel weer iets horen.

Dikke kus – X –

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2014

Back home…..

28 Juni 2014

Nog één week……

25 Juni 2014

Iets later....., maar zeker de moeite waard!

14 Juni 2014

Over 3 weken alweer thuis……

08 Juni 2014

Wat een week, wat een week.......
Karin

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4361

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

04 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Lieve groet vanuit Cheltenham

Landen bezocht: